Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej, stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej.
Podstawa prawna tworzenia BIP:
- Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej,
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz.U. 2007 Nr 10, poz. 68).
BIP składa się z:
- Menu przedmiotowego zawierającego przejścia do:
- strony internetowej Zarządu Dróg powiatowych w Pleszewie
- strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Dróg Powiatowych w Pleszewie,
- informacji wymaganych przepisami prawa polskiego i unijnego,
- danych kontaktowych.
- Menu przedmiotowego zawierającego odnośniki do podstron BIP;
- Nagłówka artykułu zawierającej przejścia do strony startowej Strony Głównej Biuletynu Informacji Publicznej (http://www.bip.gov.pl/), oraz do pozostałych informacji.
Każdy dokument w Biuletynie zawiera takie informacje jak:
- Nazwa dokumentu - tytuł
- Kiedy został wytworzył dany dokument,
- kiedy zmodyfikowano dany dokument.
- kiedy wprowadzono dany dokument do Biuletynu,
- autora dokumentu.
- Link do modułu drukującego
- Ilość odsłon danego dokumentu
- Treść dokumenty wraz z ewentualnymi załącznikami do pobrania
- Metryki określającej rodzaj zmiany w dokumencie, osobę dokonującą tej zmiany, datę zmiany, oraz informację dot. Dostępu do rejestru zmian.
W trosce o użytkowników, Zarząd Dróg Powiatowych w Pleszewie zadbał aby serwisy internetowe w jakich publikuje informacje w tym serwis BIP posiadał udogodnienia dla wszystkich osób w tym osób z dysfunkcjami widzenia, oraz dysleksją.
W tym celu serwis posiada specjalne mechanizmy umożliwiające:
- zmniejszenie lub powiększenie czcionki ekranowej czytanego tekstu,
- wybranie odpowiedniego kontrastu serwisu (jasny, ciemny, szary itp.),
- włączenie specjalnej czcionki przeznaczonej dla osób z dyslekcją.
- Zwiększenie lub zmniejszenie rozmiaru kursora ekranowego.
Jednocześnie na wybranych przeglądarkach internetowych w tym Mozilla Firefox oraz Microsoft Edge po kliknięciu w pasku adresu na ikonę dostępności, można uzyskać dodatkowe opcję w tym odczytanie treści dokumentu przez wbudowanego w system operacyjny użytkownika lektora.
Powyższe opcje można również uzyskać wybierając na klawiaturze:
Mozilla Firefox – F9
Microsoft Edge – Ctrl+Shift+R
Dodatkowe opcje dostępne są wyłącznie w przypadku zaistnienia znacznej ilości treści, która mogła by spowodować dyskomfort lub niemożność odczytania dla części użytkowników.
Więcej informacji można uzyskać na podstronie deklaracji dostępności.
- Ostatnia zmiana: Migracja danych BIP
- Zmiany w dokumencie dokonał: Administrator BIP
- Data zmiany: 18-01-25 12:07
- Informacja: Pełny rejestr zmian niniejszego dokumentu dostępny jest dla zainteresowanego po złożeniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej.